Gyakran Ismételt Kérdések
A Thomy® Folia filozófiája:
Naponta dolgozunk nagy értékű autókkal illetve házakban amely elég ok számomra, hogy erkölcsileg fedhetetlen kollégákkal dolgozzam együtt. Az autó,- és az épületüveg fóliázási munkálataink során erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező szakembereink vesznek részt a kivitelezésben.
Más fóliázó cég munkájáról írásos szakvéleményt semmilyen körülmények között sem adunk ki.
A munkavégzés során bármikor történhet valamilyen nem várt esemény, ezért cégünk vállalkozói felelősségbiztosítással rendelkezik.
Volt már olyan eset is, amikor a Megrendelő teljesen hülyének próbált nézni bennünket és a nyakunkba akarta varrni, hogy az autója nálunk lett megkarcolva.
A szépséghiba csak ott volt, hogy reggel Ő állt be az autóval és utána senki sem mozdította meg. A legszebb az volt az egészben, hogy amikor jött az autóért, akkor nem azt nézte, hogy a fóliázás milyen szép lett, hanem egyből a sérüléshez lépett és vont kérdőre bennünket. Az ilyen próbálkozásokra sajnos fel vagyunk készülve és szemernyi esélyt nem adunk az ilyen próbálkozásoknak. Ezek az emberek csak saját magukat járatják le és teszik nevetségessé.
Az esetleges korrekt kártérítést Én felelősségbiztosítással intézem, ami nem olcsó, de megéri. Ilyen esetekre találták ki ezt a kártérítési módozatot. Én rendezem a felmerülő problémát a Megrendelővel és a benyújtott számla alapján fizet nekem vagy a Megrendelőnek a biztosító. Nem minden esetben fizet, de legtöbbször leveszi a terhet a vállamról (kb 3-4 hónap az átfutási idő).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fényezesről történő fólia levétel
Abban az esetben, hogyha matricát - wrapping fóliát kell eltávolítanunk fényezett felületről, akkor nem mindegy, hogy gyárilag fényezett a felület vagy utólagosan lett fényezve. Csak a gyári fényezésre tudunk garanciát vállalni. Miért? Röviden. Nem szeretném minősíteni az utólagos fényezéseket, de sok esetben előfordult, hogy a visszaemelt fóliára rátapad a fényezés. Ez gyári fújás esetén még nem fordult elő.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Szétszedéses technológia vagy bontás nélkül
Tény, hogy van aki azért megy olyan szakműhelyekbe ahol szétszedik az autót, mert szétszedik és neki az alaposság, körültekintés, maximalizmus a szimpatikus. Mi is évekig ezt a felfogást követtük, de az autó gyártás során olyan változtatásokat alkalmaztak, amelyek megnehezítik a szerelést illetve speciális szerszámokkal lehet azt megtenni. Ezen kívül a Megrendelőink körében is felmerült az igény, hogy a lehető legkisebb megbontással történjenek a munkálatok. Ehhez korábban szakembert alkalmaztunk, aki szaktudással rendelkezett az autókárpit leszedésében, üvegek és a kalaptartók kiszerelésében. Manapság erre nincs,- vagy elenyésző az igény, ezért már csak szerelés nélkül folytatjuk a kivitelezést, így naponta több autót tudunk fogadni és kiszolgálni
Mindkét ár és minőség kategóriának megvannak a saját hívei, valamint előnyei és hátrányai. Az esetek többségében, mondhatom azt, hogy a kivitelezők döntő hányada a könnyebbik fóliázási technológiát választja. Így nincs nehéz dolga annak, aki ilyen szakembert keres, mert 10 műhelyből 9 bontás nélkül dolgozik.
Amennyiben kiszerelve, az asztalon fóliázunk egy üveget az annyit jelent, hogy az üveg csaknem 100%-át be tudjuk vonni fóliával, aminek biztonsági fóliázás esetén rendkívül nagy jelentőssége van és csak így ér valamit. Hogyha a helyén fóliáznánk ugyanazt üveget, akkor sajnos nem férnénk a teljes üvegfelülethez az ajtóba szerelt üvegfelületet megvezető sínek és az ajtó profil miatt, ezáltal csak a látható üvegfelület kerülhet fóliával védetté, ami nem elegendő és törés esetén a fóliázott felület egyben ki- vagy beesik, ezért amennyiben a Megrendelő szakszervízben kiszerelteti az üveget, majd behozza a szakműhelyünkbe, akkor azt a fóliázást követő száradás után adjuk vissza.
A Thomy® Folia hosszabb időráfordítást igénylő szétszedéses technológiát gyakorolta 16 évig, viszont az igények és a piac átalakulása - változása rákényszerített bennünket is a változásokra, ami nekem ugyan nincs ínyemre, de itt nem Én vagyok a mérvadó, hanem a Megrendelő, amely döntésemet az állandóan növekvő megrendeléseink száma minősít a legjobban. Az autóüveg fóliázó versenyeken első, második illetve harmadik helyezést értünk el, ami alátámasztja, hogy ha valamit hibátlanul szeretnél csinálni, akkor annak a megfelelő körülményeket kell megteremtened. Vannak olyan autó típusok, melyeknek az üvegeit ha szétszedés nélkül a helyén fóliázzák, akkor szörnyű látványban lesz része a Megrendelőnek. A teljesség igénye nélkül: Opel Astra F, Suzuki Swift I. 5ajt. Ezeket még most is alkotóira bontjuk a minőség tartása miatt. Ezekenél az autó tipusoknál a hátsó oldalüvegekre szorosan gumikéder simul. Hogyha a helyén van fóliázva az üveg, akkor kívülről a fóliázott üvegfelületet fogod látni és az üveg szélén azt a sávot, amelyhez a befogó gumi miatt nem lehet hozzá férni. Nagyon sok olyan autót látok az utakon, akiknek ez is megfelel. Ezért Én már nem is mondok véleményt csak felajánlom a lehetősséget a kiváló minőségre.
Ezt mi nagyon sokszor elmondtuk és el fogjuk mondani a jövőben is, hogy a két technológia között az az azonosság, hogy mindkettő kompromisszummal jár. A szerelés nélkülivel előnye, hogy gyorsabban elkészül, ami a felgyorsult világunkban, amikor percre ki vannak számolva a Megrendelőink, akkor ez nagyon fontos tényezővé vált.
Mindig is az volt az elvem, hogy mást tegyek le az asztalra mint a többiek és kilépjek a szürkeségből. Sikerült. Bár azt már egyszer a fejemhez vágták, hogy tanulatlan kor gyermeke vagyok és nem haladok a korral, de nem voltam rest és képeztem magam,- kollégáimat.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi a fontosabb az autó megjelenése (látványa) vagy a gyermekem vakító napfény elleni védelme?
Mindenképen el kell döntened a fóliázás előtt, hogy a gyermekedet szeretnéd a legnagyobb mértékben megvédeni vagy az autó esztétikai megjelenése a fő szempont és nem óhajtasz kihívó autót. Van akinek az autója előbbre valóbb mint a gyermeke egészsége, ami nekem egy kicsit furcsa, de kénytelen voltam tudomásul venni, mivel már több ilyen Megrendelővel találkoztam.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fűtőszál és a fólia
A fűtőszálakat illetve azok használatát nem befolyásolja az üvegre ragasztott fólia. Az autótípusok különféle fűtőszál vastagsággal kerülnek az üveggyárak által gyártásra. A vékonyabb fűtőszálak nem okoznak semmilyen esztétikai problémát, viszont a nagyobb anyagvastagsággal rendelkezők igen, mivel ezáltal a fóliát eltartják az üveg felületétől és amikor a víz teljesen kiszáradt a fólia alól, akkor a fűtőszál két oldalán (alatt és fölött) kb 1 - 1 miliméteres légkontúr lesz látható, amely van akit zavar. A Megrendelőink többségének viszont ez nem okoz problémát.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karcolt üveg
Az esetlegesen már az autó üvegein lévő karcok ellen sajnos nem tehetsz semmit.
Jótanács: a jégkaparót felejtsd el örökre! Használj inkább folyékony jégoldót és egy gumi lehúzót. Sajnos télen sokszor piszkos - saras az autó üvege. Ez egy kis hóval jéggel vegyítve megfagy és amikor Te gyanútlanul nekiesel a jégkaparóval, akkor ezeket az üvegen lévő durva szennyeződéseket - egy kis túlzással - belenyomod az üveg felületébe, ami látványosan összekarcolja az üveg külső felületét. Ameddig nincsen egy sötétebb árnyalatú fólia felragasztva az adott üvegfelületre, addig nem is olyan szembetűnő, de amikor az felkerül és hátteret ad a remekműnek, akkor elkeserítő látványban van része a tulajdonosnak az előző jégkapargatásának köszönhetően. Másik üveggyilkos dolog, amit sok autós előszeretettel használ a feltételezett hatékony jégeltávolítása miatt, az a rézbetétes jégkaparó. Ha valamivel tönkreteheted az üvegedet, akkor ez az a "célszerszám". Ezeket végleg el kell felejteni! Hogyha a pumpás (hajtógáz nélküli) jégoldóval lepermetezed körbe az összes üvegedet a környezetet is kíméled és mire körbeérsz az autó körül, addigra már húzhatod is le az olvadt jeget egy gumibetétes lehúzóval. Ennél kíméletesebb megoldást most nem tudok ajánlani hasonló árkategóriában, mivel az állófűtés egy picit többe kerül.
Annyit kell tudnod, hogyha karcos üvegfelületre kerül a fólia felragasztásra, akkor egy sötétebb hátteret ad a sérüléseknek és kívülről még a fóliázás előtti látványnál is rosszabb lesz. Kiemeli és ezáltal láthatóbbá teszi azokat. Sokan ilyenkor a karcok eltüntetése érdekében üvegpolírozásra gondolnak, amit azonnal elvetnék. Evvel a technológiával az üveg felületéből vesznek el annyit, hogy a karc már ne látszódjon, de ez a mélyedés viszont fénytörést okoz, tehát maximálisan zavaró lehet vezetés közben. Amennyiben bontóban jutsz hozzá jó állapotúnak mondott üvegekhez, akkor vedd a fáradtságot és vigyél magaddal üvegtisztító folyadékot valamint papírtörlőt, mert egy üvegtisztítás jóvoltából elkerüheted azt a kellemetlenséget, hogy otthon látod meg a karcolásokat. Ez a verzió olcsóbb ugyan mint az új üveg, de parányi az esélye, hogy makulátlan üveget kapjál bontóból, ezért érdemes elővigyázatosnak lenned. Hogyha új üvegben gondolkodsz, akkor az átvételnél feltétlenül bontsd ki és közelről nézd át, mert sokszor előfordult már, hogy a vadonatúj üveg is karcos volt. Új üvegek esetén is van még két lehetősséged: eredeti - gyári vagy utángyártott. Árban az előbbi logikusan többe kerül, de nem feltétlenül jobb a minősége az utóbbinál. Érdemes kikérned a velünk egy fedél alatt (szakműhelyben) lévő üveges kollégánk véleményét (Autóüveg Soós - 30 9400 211).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ragasztott üvegek szélén látható fekete szitanyomás más néven raszter sáv (pöttysor)
A rasztersáv (fekete pöttysor) mindig is látszani fog. Ezt lehet szépen és csúnyán is korrigálni, ezért minden Megrendelőnknek felhívjuk a figyelmét az autó átadásakor, hogy ne saját maga tegye ezt meg, hanem kb 3-4 hét elteltével jöjjön vissza és kb 2 perces művelettel a lehetősségekhez képest a legjobban eltüntetjük azt a látványos (negatív értelemben) légcsíkot amelyet a szitanyomás eredményez. Amikor megnézek egy üveget, akkor ezt nézem meg először és csak utána a fóliázott felületet. Ezt a kerámia felületet gyárilag viszik fel az üveg szélére a gyártás során a szélek megmunkálása után. Az üveg belső rétegét szitanyomással kerámia tinta segítségével egy sötétítő csíkot hoznak létre a széleken, amely egyrészt stílusjegy, másrészt pedig szűrőként csökkenti az UV sugárzást, amely képes lebontani az üveg beragasztásához használt ragasztót. Ez a felület üveggyáraktól függően változhat csaknem 1 mm-es is lehet, ami logikusan, ennyire tartja el a fóliát az üvegtől.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Biztonsági fóliák hatékonysága illetve a hatékonyság hiánya
A karosszériába ragasztott üvegekre nem javaslom a biztonsági fólia alkalmazását a hatékonyság hiánya miatt, mivel az üveg széleihez a munkálatok során nem férünk hozzá és ezáltal ezt a felületet nem tudjuk fóliával védeni - bevonni. Betörés vagy törés esetén az üveg fóliával ellátott része egyben mozog illetve a gyakorlatunk és tapasztalatunk szerint elválik a karosszériához ragasztott üvegfelülettől és ki -vagy beesik az erőhatástól függően.
A biztonsági fóliázáshoz elengedhetetlen, hogy az üveg ki legyen szerelve, asztalon fóliázzuk a lehetősségekhez képest legnagyobb felületben, aminek mind a kivitelezés minőségében, mind a betöréssekkor a biztonsági fólia maximális hatékonyságában van komoly szerepe és jelentősége. Hogyha nem fedi a biztonsági fólia a teljes üvegfelületet, akkor törés esetén a fóliázott rész egyben marad és elválik a fóliázatlantól, ezáltal elveszíti a jelentőségét - hatékonyságát.
A tapasztalatunk alapján a karosszériába beragasztott üvegre nem javasoljuk a biztonsági fólia felragasztását a hatékonyság hiánya miatt. Részletekről a szakműhelyünkben vizuálisan tájékoztatunk.
Hogyha elfogadod egy szakember tapasztalatát és véleményét, akkor a mozgatható üvegekre kiszerelt állapotban ragasztatod fel a biztonsági fóliát, egyébként úgy jársz vele mintha a karosszériába beragasztott hátsó szélvédőre raknánk a fóliát. A biztonsági fólia csak akkor éri el a kívánt- és a tesztek által bizonyított hatását, hogyha a lehető legnagyobb üvegfelület van a fóliával levédve, ez pedig a helyén lévő üveg esetében fizikailag nem lehetséges.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rakassak az első szélvédőmre biztonsági fóliát?
Véleményem és tapasztalatom szerint nem szükséges, mert 1971-től az üveggyárak folyamatosan átálltak a rétegelt szélvédők gyártására. Több területen is alkalmazzák: teher- és személyautók, repülőgépek és mozdonyok, stb első szélvédőjeként, valamint egyre gyakrabban autók oldalüvegezésénél is. Két üvegréteg közé PVB (polivinil - butirál) fóliát helyeznek és 10-15 kg/cm² nyomás alatt 140 C-ra hevítik a rétegelési folyamat befejezéséhez és a két réteg összeragasztásához. A rétegelt üveg a becsapódó anyagok roncsoló hatásának a megakadályozására szolgál. Ez az üveggyártmány nagyságrendileg egy biztonsági fólia hatásfokának felel meg.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ívelt vagy egyenes fényvédő csík
Ívelt csíkot az olyan autóknál szoktunk ajánlani és alkalmazni, amelyeknél a tető nagy mértékben az autó eleje felé ívelt. Ebben az esetben a tetősíkkal párhuzamos fényvédő csík sokkal esztétikusabb mint az egyenes. Abban az esetben hogyha egyenes csík kerül felhelyezésre, akkor középen vékonyabb, míg a két szélén vastagabb lesz a csík megjelenése, ami sokaknak nagyon ellenszenves, pont a látványa miatt. Erre a legjobb példa az új Suzuki Swift.
Hogyha a tükör egy tükörtalp által a szélvédőre van ragasztva, akkor a tükörtalpat szükség esetén körbevágva "alátesszük" a fóliát. Amennyiben ragasztva van akkor sajnos körbe kell vágni a felragasztott talprészt és a csík felső részét ketté kell vágni, aminek nem örülök. Tudomásom szerint ilyen csak a Ford egyes típusainál fordul elő.Amennyiben elfogadod a tanácsomat, akkor a legsötétebb fóliából kéred a csíkot, mert annak van a legnagyobb és egyben a legjobb vakító napfény elleni védelme. A világosabbak erre a célra nem megfelelőek, csupán esztétikai élményt nyújtanak, gyakorlati hasznuk nincs.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Feliratos fényvédő csík
Mivel két réteg kerül egymásra ezért a feliratot felragasztjuk és a második réteg ragasztását a vizes technológia miatt csak azután tudjuk elkezdeni, miután az első réteg megszáradt, ezért minimum fél nap ragasztás ideje, ami annyit jelent, hogy reggel hozod az autót, felrakjuk az első réteget, amit néhány órán keresztül szárítunk és kb dél magasságában ha a fólia is engedi, akkor ragasztjuk a 2. réteget. Ezután elvileg szállítható. Tehát érdemes inkább több idővel számolnod, nehogy besűrűsödjön a programod hogyha esetleg nem szárad az anyag úgy ahogy terveztük. A feliratot nem matricából, hanem átlátható fóliából, tetoválás technológiájával vágjuk. Mivel belülről van felragasztva, így nem teszi tönkre az ablaktörlő lapátokat illetve az ablaktörlők sem karcolják meg az anyag felületét.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miért pont a Thomy® Folia?
- Mert pályafutásunk alatt sok - sok nehezen hozzáférhető - fóliázható, illetve rendkívül ívelt üvegekkel kellett megküzdenünk sok sikerrel. Több fóliázással foglalkozó cég küldi hozzánk Ügyfeleit autója nehezen fóliázható üvegeivel. Azokat az üvegeket, amelyek nem ütköznek nehézségekbe, mindenki le tudja fóliázni, nekünk pedig a kihívás jut- és jutott, de sikerült minden esetben helytállnunk.
- Mert az autóüveg fóliázás délkelet európai versenyén az első (1.), második (2.) valamint a harmadik (3.) helyezést értük el.
- Mert az általunk kiadott munka olyan mintha magunknak készítettük volna.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Flexelt vagy hegesztés által sérült üvegek
Magára a beégett (hegesztés, flex) fémrészecskére nem szabad a fóliát felragasztani, mert szinte biztos, hogy a felhasznált vízmennyiség kinyomásakor a kinyomó szerszám rányomja a fóliát a beégett fémdarabra és kiszakad a fólia. A fémdarabokat ugyan szakszerűen el tudjuk távolítani, de a beégéskor keletkezet krátert viszont nem, ami olyan látványt nyújt mint egy nagyobb porszem vagy homokszem lenne a fólia alatt. Ezen a ponton a fólia nem érintkezik az üveggel és a mélyedésben (kráterben) a víz kiszáradása után némi levegő marad.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gyári fólia
Olyan mint gyári fólia, tudtommal nem létezik. Amit a laikusok gyári fóliának neveznek, az az anyagában színezett üveg. Ezek az üvegek a gyártás során az anyagukban színezve vannak több féle fényáteresztő képességben (15 - 20 - 30 - 50 - 70 - 75%) autó és üveggyártmánytól függően, de ezek az üvegek hő- és UV védelemmel nem rendelkeznek. Azokat az autókat, amelyeknek az első szélvédőjén fémgőzölés szerű tükröződést látsz, azok hővédő bevonatok (Chevrolet, Citroen, Renault, Opel, Peugeot, stb).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A legvilágosabb (85%) hővédő fóliák
Áruk kb kétszerese a jelenleg kapható prémium hővédő anyagok árának. Általában az első oldalüvegekre rendelnek belőle, de az első szélvédőre is kérik a napallergiában szenvedő Megrendelőink.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klima, fólia vagy mindkettő?
Amikor a kislányom született (nyáron), akkor utánajártam, hogy mire kell figyelnem a klíma használatával kapcsolatban. A tanács amit több helyről is kaptam a következő volt: -klima használata a lehető legkisebb mértékben,-árnyékolás különféle módszerekkel. Utóbbi esetében autónál és épületnél is a fóliát tartom a legjobb és legpraktikusabb megoldásnak.
Az autóknál figyelembe kell venni a hővédelmen kívül a vakító napfény elleni védelmet is, amelyet az Én autómon is meg tudsz majd nézni adott esetben. A fólia és a klíma együtt nagyon praktikus eszköz. A klíma egyedül (magában) csak viszi a pénzt (áram költség) és nem elég hatékony, viszont hogyha a fóliával együtt alkalmazzuk, akkor a fólia lényegesen lecsökkenti a beáramló hőmennyiséget, amelyet a klímaberendezés már könnyedén le tud hűteni és szinten tartani, kevesebb energiát felhasználva és ezáltal rezsiköltséget megtakarítva.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ívelt (mindkét irányban) autó üvegek fóliázása
A hátsó - domború üveget is le lehet nagyon szépen fóliázni. Többször előfordult már, hogy más fóliázással foglalkozó szakműhelyekből a szokásosnál nehezebb illetve drasztikusan ívelt üvegű (hátsó szélvédő) autót átküldtek hozzánk, mert tudták, hogy mi addig nem engedjük el a Megrendelőt, ameddig hibátlan munkát nem tudunk kiadni a kezünkből. Volt amikor csaknem egy napig próbáltam egy rendkívül ívelt hátsó szélvédőre a fóliát zsugorítani, de mindig volt valami hiba, amit nem vettem figyelembe. A végére viszont az Ügyfél is elégedett volt Én pedig fáradt és tapasztalt, de sikerült és ez a lényeg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szélvédő üveg kavicsvédő fóliázása
Nem árulunk zsákbamacskát és a negatív tapasztalatinkat is megosztjuk. A szélvédő kavicsvédelmével már tovább nem kísérletezünk, mert egyik Megrendelőnknek és nekem is berepedt a szélvédőnk a felragasztott kavicsvédő fólia ellenére. Nem mindegy, hogy a felpattanó - becsapódó kavics milyen sebességgel csapódik az üvegnek, milyen szögben, mekkora az autó sebessége illetve milyen alakzata van a kavicsnak. A tapasztalataink szerint ez túl sok tényező ahhoz, hogy biztosan állíthassam, a védőfólia biztos védelmet jelent az üvegtörések ellen. Arról már nyilatkoztam más fórumokon, hogy a szélvédő kavicsvédő fólia maximum a karcolások ellen nyújt bizonyos fokú védelmet. A fél évig tesztelt fóliatípusokkal az volt a tapasztalatom, hogy más karcálló réteggel ellátott fóliák rövid idő alatt szinte bemattultak, míg a kavicsvédő fólia karcolás nélkül illetve minimális hajszálkarc volt látható. Az extrém igénybevételrő csak annyit, hogy a lehetősségekhez képest szinte minden nap töröltem szárazon (porosan, sárosan, stb.) Ezek után minden megrendelő maga dönti el, hogy vállalja ezt a rizikót vagy sem.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fóliázzam magam vagy bízzam szakemberre?
Fóliázás házilag: Amennyiben Te saját magadnak rakod fel a nálunk vásárolt, amúgy bevizsgált és jó minőségű anyagot, szerencsés embernek tudhatod magad, mert 2017-től bevezetjük a "Csináld Magad" csomagokat, melyhez műbizonylatot is adunk, függetlenül, hogy Te nem vagy vizsgázott és regisztrációs számmal rendelkező kivitelező.
Az autók szinte 100%-ának a hátsó szélvédője mindkét irányban ívelt, tehát zsugorítással vagy csíkokra vágással lehet csak a fóliát felragasztani. Az oktató filmek alapján akár kis gyakorlattal is az ívelt hátsó szélvédőt is fel tudod zsugorítani anélkül, hogy szétégetnéd az anyagot. Ehhez ha egy kicsit szorgalmas az ember és ügyeskezű, akkor a kész munkák fotóit elküldi nekünk és hogyha úgy látjuk, hogy egy fóliázó reménység veszett el benne, akkor mi felajánljuk, hogy erősítse a Thomy® Folia csapatát, melyet egy folyamatos képzéssel kezdünk.
A több éves rutin az a minimum ami szükséges és egy hőlégfúvó pisztoly, amellyel építeni és rombolni is egyaránt lehet. Zsugorítás hiányában csíkokból történő felragasztás jöhet még szóba, melyet a fűtőszálaknál kell illeszteni, hogyha ügyes vagy akkor nyomtalanul a szükséges mértékben 2-3-4 darabból. Az áruházakban és autósboltokban az esetek többségében a barkácsolási színvonalnak megfelelő és árú - minőségű fóliákat lehet kapni. Ennek a fóliának az a hátránya, hogy karcálló réteggel nem rendelkezik, ami azt eredményezi, hogy felragasztás valamint az ablakok le- és felhúzása során, megkarcolódik a felülete és ez egy idő után már a kilátást is akadályozza. A kiskereskedelmi üzletekben vásárolt fóliák nincsenek a Közlekedési Felügyelet által bevizsgálva, így műbizonylatod sem lesz róla, függetlenül, hogy mely üvegekre ragasztod. A rendőrök folyamatosan szívni fogják a véredet és nem lesz vizsgaképes az autó. Ezek az anyagok többségében anyagában színezettek és ez azt is eredményezi, hogy rendkívül gyorsan fakulnak és szívják magukba (elnyelik) a napenergiát. Ezután rajtad áll, hogy szakműhelybe viszed az autódat fóliáztatni vagy bevállalod ezeket a hátrányokat. Az árkülönbség az esztétikai élménnyel egyenesen arányos.
De az ellenkezőjére is volt már több példa, ami mosolyt csalt az arcomra. Az érdeklődő autótulajdonos elmondása szerint, már több házat is felépített, ezért "egy autóüveg fóliázás ne mondjam már, hogy problémát jelenthet neki. Hogy képzelem Én ezt?" - kérdezte sértődötten. Ezek után elvitte a kiválasztott fóliát. Egy nap elteltével megjelent, hogy vinne még az anyagból. Kifizette, elvitte. Hétfőn vele nyitottunk és kért egy időpontot, amikor levesszük az általa felragasztott fóliát és a Thomy® Folia minőségében lefóliázzuk az autóját. Így dupla annyit költött az egész fóliázásra mint amennyibe normál esetbe került volna. Az idegességről és az elpocsékolt időről még nem is beszéltem. Maradjon a cipész a kaptafánál. Én sem szerelek autót. Elvem, hogy minden szakmunkát az adott szakma általam legjobbnak vélt szakemberével csináltatok meg.